Khamis, 4 Julai 2013

PERBEZAAN EMAS KUNING DAN EMAS PUTIH


                                   








  
Emas semua orang tahu tentang emas kuning,tetapi ramai orang tidak tahu dengan konsep emas putih.Emas berwarna kuning metalik,Gambar ini emas kuning berasal dari penggambaran klasik kuning emas dalam filem klasik.

EMAS PUTIH
Emas putih terbuat dari bahan yang sama seperti emas kuning, tetapi dicampur dengan logam yang lain untuk memberikan warna perak. Sebuah cincin emas putih Carat 14 jumlahnya yang sama dari emas murni sebagai cincin emas kuning, di 58,3%. Sepotong perhiasan tidak akan pernah menjadi emas murni kerana emas murni terlalu halus dan perisian untuk pembuatan. Itulah sebabnya perhiasan digabungkan dengan logam lain untuk menguatkan dan membuatnya tahan lama yang cukup untuk digunakan setiap hari sebagai perhiasan.Emas putih merupakan pilihan popular untuk cincin kahwin kerana mempunyai pandangan yang sama dan merasa logam sebagai lebih mahal dan mewah seperti platinum dan titanium.

 EMAS KUNING 
Emas kuning digabung dengan tembaga dan  memberikannya warna kuning, sementara emas putih, yang biasanya digabungkan dengan paladium, dan perak untuk memberikan warna perak. Nikel digunakan untuk digunakan dalam emas putih di masa lalu, tetapi tidak lagi kerana ramai orang yang  alergi terhadap nikel pada kulit mereka.

EMAS PERAK
Emas perak ini juga menonjolkan berlian dalam sebuah cincin kawin, dan mencipta pengaruh yang ketara dalam kombinasi dengan berlian baik dipotong. cincin emas putih secara tradisional juga yang lebih awet dan tahan gores daripada emas kuning mereka kerana logam kuat yang digunakan untuk membuat mereka.
Bagaimanapun, emas kuning  tetap sangat popular saat ini kerana memberikan yang sangat klasik dan tradisional m ke cincin perkahwinan.emas kuning memiliki sifat abadi untuk itu, dalam hal ini selalu dalam gaya dan akan berasosiasi dengan emas murni. emas kuning juga  kontras lebih besar dari segi berlian putih yang ditempatkan di dalamnya cenderung bersinar lebih baik di lampu tertentu. Banyak cincin perkahwinan antik adalah emas kuning, dan dianggap indah di semua budaya dan wilayah di seluruh dunia.
Emas kuning Carat  memiliki nilai yang sama dengan mas putih.Perbezaan nyata antara kedua-dua mas murni ini berdasarkan selera individu dan keutamaan. 
kata usia tua pergi, “kecantikan dari pandagan mata individu”, dan sesetengahnya lebih suka keindahan klasik,memilih cincin kawin kuning,namun ramai juga yang suka kelihatan moden  lebih berani mengenakan cincin putih.

Tiada ulasan: