Selasa, 20 Disember 2011

PELABURAN DALAM HARTANAH VS EMAS

Ada orang kata, " Buat apa beli kereta mewah, itu bukan pelaburan yang baik, biar kereta biasa-biasa sahaja, asalkan ada aset yang banyak untuk pelaburan di masa hadapan.

Ada juga yang kata, " kena beli rumah seawal mungkin, bukan apa, kalau lambat-lambat, nanti harga rumah akan melambung tinggi, kita juga yang rugi nanti!, Rumah merupakan pelaburan jangka masa panjang, setiap tahun harganya akan meningkat. Tapi ada juga yang kata, rumah ni aset yang susah nak cair! lebih baik kita melabur dalam EMAS dan PERAK, lagi bagus!, kalau susah-susah nanti mudah nak cairkan kembali! kadar kenaikan harganya sangat tinggi. 

Dalam kemelut ekonomi yang semakin menekan hidup, kita selalu berhadapan tentang pelaburan apa yang paling menguntungkan dan sekaligus menjamin masa hadapan kita sekeluarga. Duit pastinya merupakan satu perbincangan yang hangat di mulut sesiapapun.

Keadaan ekonomi yang tidak menetu menimbulkan perasaan takut dikalangan orang ramai tentang apakah masa hadapan mereka dan anak-anak mereka akan terjamin atau tidak? Dengan penipuan, korupsi, kehancuran moral di kalangan masyarakat menjadikan semua orang merasa tidak selamat walaupun telah punya pendapatantetap. Apakah di hari esok akan tetap mampu menyara keluargaku.

Untuk memastikan anak kita mampu mendapat pelajaran dalam 10 ke 20 tahun akan datang, kita sudah perlu  memikirkan tabungan pendidikan mereka sejak dari sekarang.

Untuk memastikan anak kita tidak merempat sekiranya ada apa-apa berlaku, kita sudah perlu memikirkan tentang polisi insuran.

Untuk memastikan mereka mempunyai tempat bernaung, kita perlu memikirkan tentang mebeli rumah dan tanah.

Tapi setiap pelaburan mempunyai risiko, dengan membeli rumah dan hartanah risiko kemungkinan rumah akan rosak atau roboh disebabkan malapetaka. Hartanah pula kemugkinan kita memerlukan wang dengan segera kita mungkin tidak dapat menjualnya secepat mungkin.

Jadi yang mana kekayaan anda? Semestinya EMAS!!!!
Emas adalah aset yang sebenarnya. Emas itu wang tapi wang bukanlah emas.
Sudah beribu-ribu tahun emas terbukti tahan terhadap insflasi. Harganya naik disaat insflasi juga naik. Memiliki emas adalah bermaksud memiliki kekayaan. Anda akan tetap kaya sepanjang masa.


Jadikan emas sebagai aset dalam hidup kita. Disini Tamis  Gold ingin berkongsi rahsia bagaimana 100 gram emas boleh dijadikan 300 gram dan macam mana emas boleh menjadikan kita kaya dan menjadikan aset dalam kehidupan seharian kita.

Hadis dan Emas:
Abu Bakar Ibn Maryam meriwayatkan bahawa beliau mendengar Rasullah SAW bersabda " akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang  bernilai dan boleh digunkan oleh umat manusia MAKA SIMPANLAH EMAS, DINAR DAN DIRHAM.

Emas tidak mempunyai risiko. Ia bergantung kepada turun naik harga emas. So JANGAN PIKIR BANYAK!!! cepatlah beli emas di Tamis Gold anda akan untung!!!



Tiada ulasan: