Selasa, 1 Oktober 2013

Cincin Terbesar di Dunia


                              

                                                        

Ohhh .... Emas Cincin Emas Terbesar Di Dunia Kini Bernilai $ 3 Juta Dollar (cincin emas terbesar dunia kini bernilai $ 3 mn)

Dubai: nilai 63,856 kg, 21 -karat cincin emas dipamerkan di Dubai telah melonjak kerana harga yang semakin meningkat daripada logam kuning, pemiliknya berkata.

Cincin , yang mempunyai Guinness Book of World Records sijil kerana cincin emas yang terbesar di dunia, adalah pada paparan di Deira Gold Souq (pasar) di Dubai.

Menurut pemiliknya, nilainya telah berganda beberapa kali sejak bertahun-tahun , kerana harga emas rekod sekarang.

Ia adalah disemat dengan 5.1 kg bernilai batu berharga daripada Signity Timur Tengah dan penciptaan disokong oleh Majlis Emas Dunia.

"Walaupun ia kos $ 547,000 untuk membuat cincin pada tahun 2000 , nilai semasa bernilai lebih USD 3 juta. Ini adalah cincin emas yang terbesar di dunia dan kami telah dipaparkan bagi pihak Taiba , Arab Saudi pembuat barang kemas yang dibuat ini unik sekeping pada tahun 2000 apabila emas ...
harga hanya USD 250 per auns , "kata Kanz Jewellers Pengarah Urusan Anil Dhanak .

"Sekarang nilai emas telah meningkat kepada US $ 1,500 setiap auns , jadi anda boleh bayangkan berapa banyak nasib cincin emas terbiar telah membawa kepada pemiliknya ," Dhanak memberitahu Bersatu 24 /7.

"Cincin itu kini dimiliki oleh Taiba , tetapi kita telah dipaparkan untuk mempromosikan cincin dpt dipakai lebih kecil. Cincin ini telah memberi inspirasi kepada peminat emas banyak untuk membeli replika, " katanya.

The Najmat Taiba cincin mempunyai perimeter 2,200 mm , perimeter luar 700 mm, 490 mm ​​dalam diameter, lebar 500 mm di belakang dan lebar 250 mm di bahagian bawah cincin. Ia mempunyai 615 batu Swarovski tertanam di dalamnya. Lima puluh lima pekerja bekerja 45 hari secara berterusan selama 10 jam sehari untuk menjadikan karya ini ....

Tiada ulasan: