Khamis, 3 Oktober 2013

Jenis Emas


1.Emas Perhiasan.

Emas Perhiasan emas merupakan Jenis Yang Paling Sering ditemui dalam Kehidupan sehari- hari . Misalnya dalam Bentuk kalung , Gelang , Cincin , anting , liontin , tiara, dan Lain-Lain . bila anda berinvestasi untuk tempoh pendek , sebaiknya jangan memilih emas perhiasan.Sebab , biasanya Akan sulit untuk mendapatkan surat keuntungan.

Uutuk setiap pembelian emas perhiasan, selain dikenakan harga harga emas yang dihitung mengikut berat dan karatnya ,anda juga akan dibebani biaya pengolahan emas laper masjid . Dipulangkan  keterampilan menjual kembali emas tersebut , toko biasanya tidak mahu membayar yuran penghantaran Pembuatan Interior itu.


2. Emas batangan.


Pelaburan emas yang dalam bentuk batangan ( emas lantakan ). Di Indonesia, emas batangan yang cukup terkenal  seperti Logam Mulia yang diproduksi oleh Yang PT Fleet Lombong (Antam ) Dengan Kadar Ukuran emas 99,99 persen . sebagai Penanda keaslian , anda akan mendapatkan sijil emas Yang  , sesuai dengan Nombor seri Yang terukir PADA emas batangan .

Berbeza dengan emas perhiasan ,emas batangan lebih mudah dijual kembali.sesetengah Jenis Emas batangan yang umum dijual di kedai emas di Indonesia:


Emas Antam ATAU Emas LM ( Logam Mulia ),


harga emas batangan Antam / PTKI  lebih Mahal Makam emas batangan lainnya karena diperakui . Emas Jenis ini juga terdapat topi LM pada batangnya , dan Tersedia dalam saiz gram Hingga kilo.Emas London , yaitu emas batangan Makam luar negeri , dan pecahan Umumnya sudah per 1 kg. Ciri emas londonterdapat topi syarikat rakan pada batangnya .Emas Lokal , yaitu emas batangan yang Tidak terdapat topi syarikat rakan ataupun sijil , dan biasanya ada Yang bentuknya lonjong sedikit penyok . Emas Lokal Tersedia dalam saiz gram Hingga kilo.


3. Duit syiling emas


Duit syiling emas udah Jenis emas Yang berbentuk Duit syiling . Di Indonesia, ada doa Jenis Duit syiling emas Yang Paling Dikenali Masyarakat , yaitu Duit syiling emas ONH ( yuran penghantaran Naik Haji ) dan Duit syiling dinar emas .Duit syiling emas ONH dimaksudkan sebagai Alternatif Bagi Acha Yang Ingin menabung sebagaip persiapan untuk naik haji . Duit syiling emas ONH bisa laper semacam Rek Saksikan orang- orang agar Selamat Makam inflasi , karena harga harga emas dipastikan ikut naik.


4. Emas secara secara Online.


aitu pembelian emas melalui  online atau Pialang , atau Aceh disebut Trading Online . Biasanya emas terindah Jogja margin memanfaatkan , pilihan ataupun metode lainnya. 

Tiada ulasan: