Khamis, 15 Disember 2011

SIMPANAN EMAS SECARA GADAIAN DI 
AR-RAHNU LEBIH MENGUNTUNGKAN

     Kini, emas telah menjadi sandaran bagi orang Melayu untuk menjadi Khalifah mentadbir bumi. Sandaran emas yang selama ini seakan-akan "Bayangan Emas" pada masa kini telah menjadi satu pola perubahan kepada masyarakat Melayu mempeloporinya untuk merubah kehidupan yg selama ini agak kurang harmoni.
     Simpanan jangka panjang akan lebih menguntungkan jika kewangan keluarga disandarkan kepada emas serta kelahiran Ar-Rahnu yg semakin bertambah oleh perbankan Islam dan koperasi seharusnya dimanfaatkan sepenuhnya.
     Sistem Gadai Simpan yg diperkenalkan oleh Ar-Rahnu ini adalah lebih menguntungkan kepada masyarakat kerana ia secara langsung menjadi aset keluarga dan negara. Langkah permulaan ini adalah satu kaedah menuju satu wawasan yg semua orang inginkan iaitu keharmonian.
Pembelian emas yg menguntungkan ialah dengan menggunakan kemudahan yg disediakan oleh Ar-Rahnu. Bagi mengelakkan penipuan, ketulenan emas disahkan oleh pihak ketiga iaitu Ar-Rahnu dan emas disimpan atas nama pembeli dengan keselamatan emas yg terjamin.
     Peluang pelaburan dalam bentuk simpanan emas yg kenaikan purata haraga emas sebanyak 35% setahun dan menggandakan nilai harta tidak seharusnya dilepaskan. Usaha yg lepas menunjukkan masyarakat melayu masih ketinggalan dari segi memiliki kekayaan.
     Syarikat Tamis Gold adalah salah satu syarikat bumiputera yg terbabit dengan urusan jual beli jongkong emas 999.9. Tamis Gold menggalakkan pembeli membeli emas dan menyimpan atau menggadaikan di Ar-Rahnu. Pada permulaannya, pembeli boleh membeli jongkong emas 50gram atau 100gram. Bagi mereka yg berkemampuan boleh membeli jongkong emas 1kg kerana ia lebih menguntungkan. Pada tahun lepas beli 1kg jongkong emas boleh mendapat keuntungan sehingga RM60,000 dalam masa setahun. Modal beli RM120,00 dan jual pada tahun ini adalah RM180,00.
     Kesedaran menyimpan emas di Ar-Rahnu dan mengekalkan simpanan emas untuk jangka masa panjang haruslah dirungkai. Langkah yg lebih proaktif bagi menggalakkan orang ramai menyimpan emas giat dijalankan oleh pihak Tamis Gold.
Di saat pasaran emas pada hari ini, yg baru sahaja mengalami kejatuhan harga. Sekarang adalah masa yg terbaik untuk membeli emas. Usah tunggu lagi,hubungilah CEO Tamis Gold Encik Abd. Ghani Naman untuk bertanyakan tentang sebarang kemusykilan yg bermain di fikiran anda dan memahami teknik-tekniknya.

Tiada ulasan: