Isnin, 12 Disember 2011

RAHSIA MENJANA KEUNTUNGAN LUMAYAN DENGAN EMAS

1. Beli emas fizikal dan pegang selama yang mungkin sebagai aset
Anda beli emas fizikal dan peganglah ia selama yang mungkin contohnya 2-5 tahun. Emas ini akan menjadi ssumber tunai/pinjaman anda. Anda tidak terfikir langsung untuk menjual emas ini.
Bagaimana membuat keuntungan dengan cara ini?
Dengan andaian harga emas naik 30% setahun di dalam jangka masa panjang anda akan nampak keuntungan apabila anda memajak emas ini di Ar-Rahnu.
Ini kerana, semakin tinggi nilai emas anda maka semakin banyak wang yang anda boleh pinjam di Ar-Rahnu. Semakin banyak wang yang anda boleh pinjam maka semakin banyak perkara yang boleh anda lalukan.

CONTOH:
Anda membeli 100gram emas pada tahun 2009 dengan harga RM11400
Maka nilai pinjaman daripada Ar-Rahnu (andaian: Bank Rakyat) pada tahun 2009 ialah:
65% x RM23 712 = RM15 412.80
Pada tahun 2017, dengan andaian harga emas anda naik 216% menjadi RM36 024 maka nilai pinjaman Ar-Rahnu 65% x RM48 336= RM31 418.40
Kita boleh lihat di sini, emas yang dibeli pada tahun 2009 dengan harga RM11 400 boleh memberikan pinjaman bernilai RM31 418.40 setelah 12 tahun.

2. BELI EMAS FIZIKAL KETIKA HARGA RENDAH DAN JUAL APABILA HARGA TINGGI
Ini adalah kaedah yang termudah sekali sekali. Beli ketika harga rendah dan jual pada harga tinggi. Emas yang sesuai digunakan ialah emas fizikal seperti syiling kijang emas, dinar emas, dan jongkong emas dari Tamis Gold.
Lebih rendah spread emas tersebut maka lebih cepat anda mendapat keuntungan. Anda beli emas fizikal ini kemudian simpan elok-elok.
Apabila harga emas melepasi target keuntungan anda maka anda boleh jual balik dan memperoleh keuntungan.
Memandangkan emas dibeli adalah emas fizikal, anda boleh memajaknya di Ar-Rahnu kalau nak pakai duit. Jadi tak perlu risau modal terbeku. Itu sebabnya kami di Tamis Gold menggalakkan anda membeli emas fizikal.

3. BUAT PINJAMAN SEMAKSIMUN MUNGKIN DAN BELI EMAS FIZIKAL
Berdasarkan analisa Tamis Gold membuat pinjaman dan membeli emas fizikal memang menguntungkan. Ini kerana
pinjaman untuk  membeli fizikal adalah pinjaman yang baik.
"Pinjaman yang baik ialah pinjaman yg menyebabkan anda menjadi bertambah kaya. Pinjaman yg buruk ialah pinjaman yg menyebabkan anda bertambah miskin".

Tiada ulasan: