Selasa, 24 April 2012

EMAS DIGUNAKAN UNTUK MEMBAYAR INSTALLMENT KERETA..BOLEH KE???

Kali ini kami Tamis Gold akan berkongsi teknik yang semua orang boleh buat apabila emas ada di dalam tangan dimana "emas kertas" tak boleh buat. Dengan teknik ini juga diharap dapat membuka minda anda terhadap emas pelaburan.

Contoh: Encik Atiq baru mendapat bonus lebih kurang RM3500. Beliau mengatakan apa nak dilakukan dengan duit ini sebab kalau pegang konpem habis. Jadi, bagaimana nak jadikan ia nilai tambah? Kami pun cadangkan supaya dia membeli emas dan jadikan nilai tambah kepada beliau. Bagaimana? Itu soalan yang ditujukan oleh beliau..Kami pun jawab..Encik ada kereta kan..Jadi, gunakanlah untuk bayar kereta.

Ok, disini kami akan terangkan bagaimana ye...Caranya:

Katakanlah anda mengambil kereta yang installment bulannya RM400 selama 9 tahun. Maka, jika 6 bulan anda perlu membayar sebanyak RM2400. Pengiraan adalah seperti berikut :

RM400 x 6bulan=RM2400

Step 1
Anda beli i-Jewellery 20 gram dengan nilai RM3350  kemudian anda pajakan di Bank dan mendapat cash sebanyak 70% daripada nilai emas anda. Katakan anda pajak di Agro Bank dengan nilai RM178/gram. Pengiraannya adalah seperti berikut :

20gram x RM178 = RM3560
RM3560 x 70% = RM2492 (dapat cash)

Step 2
Setelah anda mendapat cash sebanyak RM2492 tadi, kemudian bayar kereta selama 6 bulan "lungsum" terus. Kemudian, daripada gaji anda yang patut tiap-tiap bulan bayar RM400 kereta tadi, anda ubah kepada bayar pajakan tadi.

Jadi, setiap bulan anda bayar untuk tebus emas anda dan selepas 6 bulan anda kena keluarkan emas daripada pajakan dan dalam masa yang sama anda dapat membayar kereta anda. Kesimpulannya setiap 6 bulan anda tebus emas anda dan ulang balik sehingga kereta anda habis bayar. Anda akan dapat tambah nilai disitu.

Nampak macam "Baik bayar kereta macam biasa tiap-tiap bulan je, lagi senang..tak payah nak pajak." Tapi, selepas 9 tahun anda hanya dapat kereta jelah. Bayar tetap sama.
Berbanding jika anda lakukan begini selepas 9 tahun anda akan dapat kereta dengan emas 20 gram. Bayangkan  kenaikan emas worst case 20% setahun dan selepas 9 tahun emas 20 gram anda tadi telah menjadi RM17,285.00.

Wah3..Jadi, daripada anda hanya mendapat kereta je baik anda dapatkan emas sekali..Kereta + emas..Memang menarik tapi kena buat baru tahu hasilnya.
Jadi, apa tindakan anda??Segeralah tempah emas fizikal dan perak fizikal sekarang sebelum terlambat.

Untuk mendapatkan ilmu berkaitan emas secara percuma..Hubungi En Ghani di talian 019-2282277.

"To save your family, buy gold"
"To help our nation, keep gold"
"To follow your religion, use gold"


Tiada ulasan: