Isnin, 30 Julai 2012

10 KERETA MEWAH BERSALUT EMAS

Kini, ramai yang gila dengan emas termasuk lelaki-lelaki dan mat rempit..Oleh kerana lelaki biasanya tidak memakai perhiasan emas, satu cara untuk menunjukkan kelakian pada masa sama menunjukkan kemewahan dengan membina jentera yang berlapis emas. Berikut merupakan 10 senarai kereta bersalut emas dan nilainya.

1. Buggati Veyron

Kereta Burgati Veyron ini dihasilkan oleh Robert Gulpen and Stuart Hughes dari Liverpool, tetapi bukan dibina di England. Kereta ini dibina oleh syarikat yang berpangkalan di Munich, Jerman dan dijual kepada jutawan Arab di Kuwait pada harga RM10 juta dan cuma ada 3 seumpamanya di dunia.

2. Mercedes-Benz C63 Amg

Kereta Mercedes berlapis emas ini dihasilkan oleh Jurutera dari Rusia dan dijual kepada jutawan Arab di Dubai, kos pengubahsuaian sahaja berniali RM250k. Harga??erm..tidak dapat dikenalpasti

3. BMW M5

Kereta BMW M5 emas ini pertama kali dipertontonkan di Russia, kos pengubahsuaian sekitar RM300k, jika dikira sekali dengan harga BMW M5 yang dijual di Malaysia, harganya pasti mencecah lebih RM600k.

4. Rolls Royce Phantom

Jika harga sebuah Roll Royce Phantom sekitar RM900k (tidak termasuk cukai), dengan dibina dilapisi emas, tidak susah untuk meneka harganya akan berganda. Dalam kiraan kami harga Rolls Royce Phantom ini bernilai hampir RM1.8 juta.

5. Aston Martin

Pada beberapa tahun, kereta Aston Martin DB7 ini menerima sentuhan baru dari Putera Francesco Ruspoli, baginda telah menyiapkan sebuah kereta lengkap dengan 24k emas, platinum dan 7 biji permata, kereta ini dijual pada tahun 2008 dengan harga RM450k (tanpa cukai). Jika dengan cukai harganya RM1.25 juta.

6. Porsche 911

Kereta Porsche 911 milik jutawan Rusia ini dilapisi emas 40 paun emas 18k, pemiliknya membelanjakan sebanyak RM1.5 juta untuk mengubah interior dan exterior kereta.

7. Porsche Cayenne

8. Delorean JioOv

9. Smart Fortwo

10. Fiat 500

11. Proton Persona R (Tambahan)

Ingat kereta Malaysia tak de kereta emas ke?he3..Proton telah mengeluarkan Proton Persona R yang dah siap pasang emas dikilang, harga? Paling ekonomi sekitar RM50-60k sahaja..

Tiada ulasan: