Ahad, 30 September 2012

SKIM PELABURAN EMAS AR-RAHNU TAWARKAN CARA PELABURAN YANG MENGUNTUNGKAN UNTUK JANGKA MASA PANJANG

Percayakah anda, kalau dikatakan ada pelan simpanan emas di negara ini menawarkan 'beli satu, tambah dua'? Memang tidak masuk akal, membeli seketul emas seberat 100 gram, pembeli akan mendapat dua ketul emas seberat 200 gram dengan kadar keuntungan tiga kali ganda.

Tawaran istimewa ini boleh di dapati di kedai-kedai emas tertentu termasuklah di kedai kami iaitu Tamis Town Sdn.Bhd, Kota Bharu menerusi pelan simpanan dan gandaan Ar-Rahnu.Pelan ini diperkenalkan bagi melahirkan seramai mungkin usahawan yang memperoleh pendapatan lumayan setiap bulan dengan membuat simpanan emas atau gadaian di Ar-Rahnu Bank Islam.

Menurut Presiden Serambi Mekah, Mohd Amin Supian berkata, "Orang ramai boleh buat gandaan atau simpanan di Ar-Rahnu kerana keuntungan yang paling tinggi di dunia yang kita tawarkan. Memang tidak ada pelan simpanan yang untung begini besar, inilah pelan simpanan yang patut mereka rebut."

Menurut beliau lagi, pihak yang tidak bertanggungjawab memaksa pembeli menjual emas mereka dan mengambil kesempatan membeli balik dengan potongan antara 20 hingga 30 peratus daripada harga semasa. Jadi, dimanakah keuntungannya???

"Kalau orang bertanyakan kepada saya, apa itu ibu duit? Saya akan kata emas. Sudah terbukti dalam sejarah ia adalah logam yang tahan karat dan tahan api. Jangan simpan kertas dan benda yang susut nilai,"katanya.

Bagaimanapun, budaya menyimpan paling sukar hendak diterapkan di kalangan masyarakat Melayu kerana mereka sentiasa memberi alasan,"pakai (duit) tunai pun tidak pernah cukup, apatah lagi hendak simpan. Jadi,untuk situasi ini kami cadangkan bermula dengan yang kecil dulu (satu ketul emas), kemudian boleh tambah lagi dua (dua ketul emas). Cubalah sistem yang ditawarkan Tamis Town. Harga 100 gram emas di pasaran kira-kira RM20,000. Pembeli tidak perlu bayar penuh. Mereka hanya sediakan 30 peratus iaitu RM6,000. Baki 70 peratus lagi akan dibayar menerusi sistem Ar-Rahnu.

Dengan kata lain, pembeli membeli emas 100 gram dan diletakkan (simpan) dalam pelan simpanan Ar-Rahnu. Pihak Ar-Rahnu akan membayar kepada mereka sebanyak RM13,000 manakala pembeli hanya membuat tambahan RM6,000.

Contoh anda ada duit RM500, ia boleh digunakan untuk membayar upah simpan emas di bank dan bayaran ansuran. Apabila sudah habis bayar tiga kilogram emas ini, cukup tiga tahun anda akan memperolehi tiga kilogram kali dengan dengan tiga. Maknanya anda akan dapat sembilan kilogram. Ketika itu harganya RM300,000 satu kilogram. Jumlah ini dikali pula dengan senbilan kilogram. Anda akan ada RM2.7 juta,

Daripada RM2.7 juta ini, dalam setahun anda akan dapat 30 peratus atau RM810,000. Jumlah ini pula dibahagi dengan 12, anda akan beroleh pendapatan sebanyak RM67,500 sebulan. Tamis Town menjual dan membekalkan emas jongkong 999.9. Konsep yang diperkenalkan iailah dengan beli satu akan ditambah dua. Dengan itu para usahawan berkenaan akan memperolehi RM1,500.

Justeru itu, para usahawan yang berminat dalam pelan ini digalakkan dan sangat-sangat di alu-alukan untuk mengadai emas mereka dalam pelan simpanan Ar-Rahnu ini bagi mendapatkan pulangan lumayan. Selain menjual emas, Tamis Town turut menyediakan khidmat nasihat pelaburan emas percuma kepada anda.
Tunggu apa lagi???Cepat-cepatlah call En.Abdul Ghani di talian 019-2282277 untuk sebarang kemusykilan...

Sumber : Berita Harian


Tiada ulasan: