Rabu, 14 Ogos 2013

SIMPAN EMAS LEBIH BAIK DARIPADA WANG KERTAS


   Sebernanya saya tak tahu apa hendak ditulis hari, tapi saya sesuatu umtuk dikongsikan kepada anda semua. Mesti anda terfikir-fikir soalan saya tadi kan? tidak mengapa, simpan dulu jawapan anda. Benarkan saya yang bagi pendapat sendiri terlebih dahulu.

Terdapat ramai orang maka banyak lah pendapat, lain orang, lain pendapatnya. Persoalannya siapakah yang rugi sebernanya? Jawapannya orang-orang yang membeli emas la. Peniaga emas tidak rugi apa-apa,dia bukannya jual barang expired, malah harga emas semakin meninngkat,kalau dia simpan pun masih lagi untung, dan kena ingat anda tak beli masih ramai lagi yang ingin beli.

      Pemikiran orang tempatan seolah-olah mereka sudah selesa simpan wang kertas,tambahan pulak kalau dapat simpan dalam bank, lagilah membuat mereka rasa lebih yakin, bagai langit dekat dengan kepala.Cuba anda kaji semula sejarah,bank yang tertua dan beroperasi beratus tahun pun boleh bankrap, dan di Amerika sendiri baratus bank telah lingkup dalam kurang dari 5 tahun.

     Banyak jugak kes hilang wang simpanan dalam bank dan hasilnya mereka yang menjadi mangsa tidak dapat semula wang tersebut. Sebenarnya apa yang kita semua perlu buat ialah "simpan wang kertas untuk kegunaan seharian dan kecemasan sahaja, tukarkan kepada emas "simpanan" wang kertas anda dan yang anda tidak gunakan untuk 5-10 tahun akan datang bukan untuk simpanan tetapi untuk membuat pelaburan emas. Saya akan kongsikan sesuatu yang berguna kepada anda.

Tiada ulasan: